Zgodność jest wszystkim
E-commerce, inaczej znany jako handel elektroniczny to wszystkie czynności związane z produkcją, sprzedażą, marketingiem, dystrybucją i dostawą towaru za pomocą sprzętów elektronicznych.
Działalność internetowa jak każda inna branża regulowana jest prawnie. Nasza kancelaria podejmie się pełnej obsługi prawnej e-commerce gdańskich firm. Gwarantujemy, że prowadzenie biznesu on-line nigdy nie zawiedzie w kwestiach formalnych oraz prawnych.
Zadbamy o to, aby nowy lub istniejący sklep internetowy spełniał wszystkie wymogi prawa e-commerce
Gdańscy radcy prawni e-commerce przeprowadzą audytu sklepu internetowego, zorganizują niezbędną dokumentację do jego prowadzenia oraz wdrożą wszelkie procedury sprzedażowe spełniające wymogi prawa konsumenckiego.
Z sukcesem zrealizowaliśmy szereg projektów dotyczących sklepów internetowych, dlatego naszym Klientom oferujemy kompleksowe doradztwo pozwalające prowadzić handel elektroniczny zgodnie z prawem.
Audyt
Audyt w zakresie zgodności z obecnymi przepisami pozwoli nam zarekomendować odpowiednie rozwiązania oraz dostosować obsługę prawną e-commerce do firmy. Odpowiednio przygotowany raport zweryfikuje legalność prowadzenia sprzedaży oraz zidentyfikuje wszelkie nieprawidłowości.
Usługa zawiera:
- dokładną analizę witryny sklepu internetowego,
- badanie kryteriów zgodności z obowiązującymi przepisami,
- szczegółowy raport,
- poprawę aktualnych treści informacyjnych lub dostarczenia całkowicie nowych na stronę sklepu.
Regulamin, polityka prywatności, procedury.
Regulaminy, polityka prywatności i procedury sprzedażowe spełniające warunki prawa konsumenckiego uzyskasz jeszcze przed uruchomieniem witryny internetowej. Dzięki temu już od samego początku poprawisz funkcjonowanie e-biznesu oraz wpłyniesz pozytywnie na relacje z Klientami.
Sprawi to również, że Twoja witryna będzie znacznie bardziej wiarygodna, a Klienci chętniej zrobią zakupy. Dodatkowo nie musisz się martwić o kwestie ewentualnych zwrotów i kosztów. Dokument wyjaśni konsumentom, jakie mają prawa oraz obowiązki przed w trakcie i po wykonaniu zamówienia.
Najważniejszym dokumentem w sklepie jest regulamin sprzedażowy
Pozwala on spełnić większość ustawowych obowiązków i chroni przed niepotrzebnymi kosztami. Kolejnym istotnym dokumentem jest regulamin usług. W przypadku świadczenia usług drogą elektroniczną posiadanie go jest wymogiem prawnym.
Z naszego doświadczenia wynika, że najczęstsze braki dotyczą obowiązków informacyjnych, a muszą pojawić się na stronie, ponieważ wymagają tego przepisy. Należy również pamiętać o zmianach w prawie. Regulamin sprzedażowy powinien być aktualizowany na bieżąco, by odpowiadał obecnym regulacjom prawnym.
E-usługa
E-usługa to niemalże każda usługa świadczona w internecie, nawet ta bezpłatna. Wykonywana jest na odległość przy użyciu komunikacji elektronicznej i polega na przekazaniu danych na indywidualne żądanie Użytkownika.
Do e-usług należą:
- konto użytkownika,
- sprzedaż lub zapewnienie dostępu do treści cyfrowych,
- hosting,
- platforma e-commerce,
- komunikator internetowy.
Obsługa prawna e-commerce Gdańsk
Obsługa prawna e-commerce chroni gdańskich przedsiębiorców przed karami nakładanymi przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za łamanie przepisów. Główne obowiązki nałożone przez Ustawę na właścicieli sklepów to:
Obowiązek informacyjny
Ustawa o prawach konsumenta nakłada na przedsiębiorcę szereg obowiązków informacyjnych. Odpowiednio przygotowany regulamin spełnia większość z nich. Wszelkie informacje o prawach i obowiązkach konsumenta powinny być jasne i czytelne, a przede wszystkim zrozumiałe oraz zamieszczone na stronie sklepu. Przekazanie ich powinno nastąpić najpóźniej w chwili złożenia propozycji zawarcia umowy na odległość.
Obowiązek potwierdzenia zawarcia umowy
Konsumentowi należy przekazać potwierdzenie zawarcia umowy na odległość, w odpowiednim czasie, najpóźniej w chwili dostarczenia przedmiotu umowy. Przekazanie potwierdzenia powinno odbyć się na trwałym nośniku, czyli w wiadomości e-mail lub na wydruku wraz z towarem. Link do potwierdzenia zawarcia umowy przesłany w mailu nie pozwala spełnić tego obowiązku. Treść potwierdzenia musi być zawarta w wiadomości.
Konieczność wprowadzenia zmian w procesie zakupowym
Konsument zobowiązany jest do wyrażenia zgody na każdą dodatkową płatność, najpóźniej w chwili chęci związania umową. Po stronie sprzedawcy jest zapewnienie technicznej możliwości, aby konsument wyraźnie potwierdził, że jest świadomy o obowiązku zapłaty za zamówienie. Rozwiązaniem technicznym jest np. dodanie do przycisku zamówienia sformułowania „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”.
Wydłużenie terminu odstąpienia od umowy
Konsument ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość w terminie 14 dni za pomocą formularza pod warunkiem, że przedmiotem nie jest rzecz z art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
Jeśli konsument nie zostanie o tym poinformowany, okres ten wydłuża się do 12 miesięcy. Dotyczy to również innych informacji udzielanych konsumentom. Jeśli sprzedawca nie poinformuje Klienta o konieczności poniesienia kosztów zwrotu towaru, ponosi je jego firma.
Jeśli nie poinformujemy o odpowiedzialności za zniszczenie towaru, w przypadku odstąpienia od umowy Klient będzie mógł zwrócić zniszczony produkt bez konsekwencji.
W kwestii braku informacji o utracie prawa do odstąpienia od umowy po spełnieniu świadczenia, konsument, który w pełni skorzystał z usługi, w dalszym ciągu będzie mógł odstąpić od umowy.
Warto więc skorzystać z usług świadczonych przez naszą gdańską kancelarię prawną. Obsługa prawna e-commerce pozwala uniknąć nieprawidłowości i braku zgodności z obowiązującym prawem.
Prawnik e-commerce chroni biznes i pozwala przedsiębiorcom na realizację innych przedsięwzięć, które przyniosą korzyści dla firmy.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapraszamy do kontaktu.